Pendulum Audio DS-500 Opto De-esser-Ex Demo

Hersteller Pendulum Audio

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Produktinformationen "Pendulum Audio DS-500 Opto De-esser-Ex Demo"

Pendulum Audio DS-500 Opto De-esser-Ex Demo

Super Zustand, wie neu, zwei Jahre gesetzliche Gewährleistung

Der Pendulum Audio DS-500 Opto De-esser ist ein super gut funktionierender De-esser im API 500 Format.

• Identical to the De-esser in the awardwinning Quartet Recording Channel
• Opto-Inductive notch filter using our proprietary fast opto cell.
• Highly selective inductive detector
• Class A solid-state signal path
• Opto De-esser for the 500 Series Format

Greg Gualtieri, der Designer des DS-500 De-essers zur Entwicklung des DS-500:

"Back in 2001, while designing the Quartet Tube Recording Channel, I decided that it needed a de-esser as one of the four elements. Though I'd never bothered to look into how they operate – much less built one myself – I blindly went off and started tinkering. Attempts at de-essing via the sidechain of a compressor to pull down the amplitude of the "s" worked ok, but did not sound natural to my ears or leave enough of the "s" to make it recognizable.

So, I decided to try using the fast opto cell from the OCL-2 as part of a triggerable LC notch filter, which covers a specific range of fundamental frequency where the "s" is most annoying. By varying the depth and the bandwidth of the notch, I discovered that there is a sweet spot where the "s" is recognizable, but not splashy. Because the sweet spot is often singer-dependent, I added a depth control to allow the user to determine how much of the "s" to leave in. Owners of the Quartet often praised the de-esser, and found it effective in many other applications, including removing finger squeaks in acoustic guitar tracks, and "wisp" sounds on electic bass.

Ten years (and many requests) later, I've been convinced to put out the de-esser in a stand-alone 500 series card. It is identical to the one in the Quartet, but implemeted around a unity-gain class A solid-state line stage."


DS-500 Specifications
Format: API® 500 series standard, fully compatible
Input Impedance: 20KΩ, balanced
Output Impedance: less than 50Ω
Gain: unity (0 dB)
Max. Output Level: +27dBu, balanced
Threshold: off to +30dB of detector gain
Detector: 11 center frequencies at 3.4, 4.5, 5.7, 6.6, 7.5,
8.0, 8.8, 9.4, 10.0, 10.5, and 11.5 kHz
Depth: continuously variable from -2 to -10 dB
Frequency Response: +/- 1 dB from 10Hz to 20kHz
Noise Level: better than 90 dB below +4dBu, 0-80kHz
Total Harmonic Distortion: less than 0.01%, 20-20kHz




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Hersteller-Beschreibung "Pendulum Audio"

Pendulum Audio repräsentiert mit seinen Röhren-Signalprozessoren den Stand der Technik im modernen Röhren-Schaltungsdesign. Die verwendeten Class A-Schaltungen mit kurzen Signalwegen verfügen über einen ausgedehnten Headroom und sind ohne Übertrager aufgebaut. Sie liefern eine überlegene Audioqualität und ein Maß an Transparenz und „Intimität", das schwer zu beschreiben ist. Alle Geräte werden nach strengen Maßstäben in Handarbeit hergestellt, wobei die besten verfügbaren Komponenten zum Einsatz kommen. Nicht umsonst sind die Pendulum Audio Geräte sehr beliebt bei Masteringingenieuren und -Studios. Greg Gualtieri, Designer von Pendulum Audio über seine Designphilosophie

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